söndag 21 augusti 2011



21 augusti 2011

söndag

Så ska en korg se ut efter en tur till svampskogen! Det är lycka!!

När man ser gult lysa i mossan blir man riktigt varm inombords! Det är också lätt att bli beroende! Precis som med pelargoner! Har man en gång börjat så är det svårt låta bli att skaffa en liten ny "pellis". Samma känsla med svamparna. Har man en gång börjat att gå och dessutom hittat kantareller (den enda svamp som jag äter i nuläget) blir man såååå glad.


Fick tips om ett bra ställe och givetvis åkte jag och min väninna dit för att kolla. Vi blev mer än nöjda med dagens skörd i en underbar skog! En riktig trollskog var det!


Nu ska jag sätta mig i skuggan och rensa. Vem vet om det kanske blir en liten kantarellsmörgås i eftermiddag.


Så long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar