torsdag 22 september 2011



22 september 2011

Torsdag

Jag stickar och stickar..tra la la. Nu är lilla Theos sockar färdiga. Håller på med hans mössa nu.


Tröjan till mitt lilla barnbarn ska bara sys ihop så är den leveransklar.


I tisdags var sonen och jag till Västerviks sjukhus för ett återbesök med mitt ben.

När läkaren kom in och berättade att det var en "krosskada i knät" som han inte blivit informerad om och att han skulle undersöka varför han nu inte blivit det...började jag gråta...varför och åter varför detta ständiga slarv i sjukvården?? Hm...ja nu blir det en titthålsoperation troligen om ca 2 veckor. Jag lär väl lilla inne på min 50 årsdag!

När vi kom hem fick jag migrän och somnade. Idag mår jag mentalt bättre och jag tycker ändå att mitt knä är lite bättre. Igår kunde jag gå i köket lite utan kryckor t o m . Men gör jag det minsta lilla sne och felvridning så skriker jag högt!


Vad händer på Kullen denna dag då? Hm...ja...jag fortsätter väl att träna mitt ben, sticka, plockar lite bland papper. Kan bädda våran säng nu också!! Det var inte igår jag gjorde det. Det känns bra. Även om jag är stel som en pinne så blir den bäddad!


Ska försöka om det går att ta mig ner till garnaffären. Hämtar lite kraft där och inspiration. Jag älskar att sticka men i nuläget är det givetvis för mycket av den varan. Samtidigt är jag så otroligt tacksam över att jag har denna hobby. Annars vet jag inte vad jag hade gjort dessa veckor med värk.


Nu ska jag hoppa in i duschen. Sedan försöka komma iväg själv till stan. Om jag gör det är det i så fall första gånger jag åker dit själv utan "hjälp". Om jag vågar....tänk att det kan kännas så främmande att gå själv. Men rädslan av att ramla och bli liggandes där tar väl säkert över...vi får se. Håller tummarna att jag tar mig ner själv. Kan ju alltid använda rösten och gapa efter hjälp i så fall ;)


Såååå lång!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar