fredag 30 september 2011



Fredagen den 30 sepbember 2011

TJo ho...tänk om jag var som hon på bilden! Men idag har jag bestämt att pröva att vara utan kryckorna HELA dagen. Ska träna så gott det går och sedan är det bara att hoppas att jag slipper operation och att rörligheten kommer tillbaka.

Att kunna gå på ett "normalt" sätt står högst upp på min önskelista just nu.

Men från den 3 september har det ju gått framåt. Även om jag ibland tappat modet att kämpa på med både träning och om att se en ljusning.


Nu när jag har haft lilla barnbarnet här (som inte gillade mina kryckor) så måste man ju bara kämpa.

Men att kämpa när man samtidigt får motstånd till att få vara "sjuk" och rehabilitera sig så måste man orka slåss mot den för mig mest hatade myndihet som jag bara skulle vilja kalla vid det mest vidriga namn...Försäkringskassan! Fy f...n säger jag bara. Jag fattar inte varför de hela tiden ska utgå ifrån att man ljuger. Att man klara av det som en läkare intygar samt vad man själv intygar ska gälla. Att de...några personer kan göra den bedömningen att man inte har rätt till skälig ersättning när man skadat sig...är sjuk..m m.


Vill helst inte tala eller skriva om vad jag tycker. Men det är för jävligt att man ska orka slåss när man är skadad/sjuk mm. En skada bidrar ju också till nedsatt mental hälsa. Man sover dåligt...man har värk..blir irriterad och kan inte koncentrera sig som man ska. Helt enkelt man är inte frisk för att arbeta/söka arbete. Men enligt Försäkringskassan så kan jag söka arbete/jobba med barn(vikariat) som vanligt. Jag har ju för f..n ett friskt ben...Varför inte hoppa på det??!! Kan ju gå på händer...det skulle nog barnen på fritids/dagis gilla!! Suck...jag blir så trött!! Har drömt mardrömmar om Försäkringskassan...regeringer m m. Men som sagt..bara gilla läget. Ta en dag i taget. Utan ersättning och med ett glatt leende från Försäkringskassans handläggare om att "du får gå till socialen"!! Suck...det kan inte vara rätt att alla som inte får ersättning pga skada/sjukdom ska få pengar från socialen??? Och tror de på det själva eller?? Att det bara är att gå dit och få pengar?? Nej nu slutar jag skriva...känner hur adrenalinet börjar koka...måtte jag bli frisk i mitt ben snart så jag kan gå som vanligt. Och måtte jag inte råka ut för flera olyckor så att jag tvingas förnedras så av Försäkringskassans handläggare om att det ständigt ska in kompletterande uppgifter om varför jag inte kunnat jobba/söka jobb under tiden jag varit hemma och legat med smärtor/sömnlös m m....Jävla...inkompetenta regering som har åstadkommit detta. Alla är inte myglare utan ska ha rätt till ersättning under tiden de behöver detta och inte behöva känna sig som skurkar!!


Så long!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar