tisdag 1 november 2011












Tisdagen den 1 november 2011

Då var det ny månad och snart är det då advent! Får väl ta en djupdykning ner i adventslådorna och se vad som finns kvar!


Har ju gjort mig av med "mitt förra juleliv"! Tomtar, ljusstakar, kulor av alla de slag och kransar, girlanger m m har kommit Erikshjälpen tillhanda.

Vi har fått ett mera framkomligt garage och de på Erikshjälpen har fått jobb. De som har det som sin dagliga sysselsättning att sortera i all denna "bråte" som folk slänger in till dem. Men det är ju bra att det kan återanvändas i detta konsumtionssamhälle.


Nu ska jag väcka Diezel så vi kan ta våran morgonpromenad i skogen. Han är morgontrött precis som sin matte. Fast jag ligger inte kvar under täcket som han gör. Jag går upp iallafall.

Måste ta en runda med dammsugaren idag också. Dammet börjar yra runt fötterna när man går. Kan förvisso vara lite vackert kanske. Med dessa ulliga små "bollar" som ligger i alla hörn. Men lyssnade på Marléne, hon från "Rent Hus" angående städning så då får man sig en tankeställare när man får höra vad som döljer sig inne i dessa små ulliga bollar som rullar runt i alla hörn.


Fast som uttrycket säger: " Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" ....

Ikväll blir det stickning och promenad för hela slanten!


Såååååååå Long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar