fredag 12 augusti 2011



12 augusti 2011

Imorgon kära vänner är det något stort på gång. Just det ..för det visste ni va? Hm...inte det...det är ju den stora pelargondagen i Bråbo!! Har varit där flera år i rad och imorgon är det då åter dags.

Där samlas alla som har denna otroligt trevliga hobby som jag har! Intresset för pelargoner!

Det är tyvärr några som stryker med när vintern viner utanför det förråd som de står tätt tätt för att invänta våren. Tyvärr blir det ibland väldigt kallt även där och de små pellisarna dör till min förskräckelse. Denna vintern var jag mera rustad med värmefläkt och belysning. De flesta klarade denna vargavinter riktigt bra.

På bilden ser ni mitt senaste tillskott. En "bonsai-pelargon". Inköpt i Sutarve på Gotland. Den ska tydligen få rosa blommor. Jag hoppas att den överlever vintern så att den blommar nästa sommar.

So looong!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar