söndag 14 augusti 2011



14 augusti söndag



Trött trött trött....I natt har jag inte kunnat sova. Sonen var på fest och jag kan inte koppla av innan jag hör att han är hemma igen.


Sedan kära vänner tror jag att jag har kommit på något hemskt...jag tror att det har flyttat in en något äldre kvinna i mitt hus. Jo! Det är säkert..när jag passerar spegeln hajar jag till och hon ser så förvånad ut. Det är en kvinna med begynnande rynkor och dubbelhaka! Jag tror att hon dessutom äter upp min mat! Det tar fort slut och i plånboken verkar hon också gå! Sedan verkar det som om kvinnan vandrar runt på natten! Hon är sömnlös verkar det som. Hon har dessutom den senaste tiden använt duschen alltför ofta! Vädrar gör hon också!! Det är som om nordanvinden sveper runt om natten. Hon verkar gilla det...konstigt nog. Kan det vara så att hon närmar sig 50 årsåldern? Kan det vara så att det är jag!!?? Hm....en klimakteriekärring??!! Nehe!! Inte då...eller??? Är det verkligen så? Jag tror bestämt att den äldre kvinnan försöker övertyga mej om att det i nuläget inte finns någon återvändo. Ingen brunn som jag kan gå till för att dricka någon brygd som föryngrar några år! Nej då...detta är den "kvinna" som jag måste acceptera! Jag kanske får bry mej mera om henne så det känns lite bättre. Vem vet...en vacker dag kanske vi blir vänner...min "spegelbild" och jag ...som i nuläget känns så overklig att acceptera.

Öppnar burken med texten "föryngrar..slätar ut rynkor och inom en fjortondagars period ger synligt resultat"...Ni ser kära vänner!! Undrens tid är ännu inte förbi!! Nästa gång jag passerar spegeln kanske det är en "fjortis" jag ser ...vem vet...;)


Så låååång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar