måndag 15 augusti 2011




























15 augusti 2011


måndag


Idag känns det som om alla har börjat jobba igen. Semestern är slut och nya tag och nya krafter efter en välbehövlig vila för de flesta . Men har nog inte bara varit vila för de som haft semester. En man som blev intervjuad i morse i TV4 morgonprogram sa att "semestern har varit hektiskt och fullt upp". För honom var det viktigt att ha många järn i elden.

Själva har vi rest runt denna vår och sommar. Det har varit värmland, västkusten, Öland, Gotland, Danmark m m. Men har nog tagit det rätt lugnt.


Vila för mej är annars en god sömn (tyvärr har jag i nuläget inte det)...att sticka, att kunna njuta av nyplockade blommor från trädgården ...vara ute i skogen....bara ta det lugnt och "att bara vara". Vila och återhämtning kan vara väldigt mycket.

Vila är givetvis så olika för olika människor. Det viktigaste tror jag är att man inte planerar in för mycket utan tar det lite som det blir. Sedan är det självklart roligt med att planera. Det kan ju vara halva nöjet att planera en resa. Innan den blir av. Som att planera en fest..innan den blir av.


Fest ja...fyller ju snart 50 och det känns inget nytt. Känns som om jag varit 50 sedan ..ja iallafall sedan efter jag fyllt 40. Redan då kom ju kommentarer som " -jaha...nu blir du snart 50" osv! Så det känns inget speciellt med att fylla 50. Mer än att jag känner pressen på att ha en fest. Fast jag nog inte vill. Har inte bestämt mej för om jag vill det eller inte. Men lutar mera åt "jag-vill-inte-hållet". Jag skulle nog föredra en middag enbart med mina nära och kära sedan att få åka iväg någonstans och bara njuta av lugn och ro.

Nu ska jag försöka hasa mej iväg till skogen. Haft migrän igår och huvudet hänger inte riktigt med än känner jag.


So loooong!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar