onsdag 12 oktober 2011







Onsdagen den 12 oktober 2011

Vilken fantastisk vacker höstdag! Solen skiner och jag ...städar...!! I groventrén...Vilken gång i ordningen detta sker sedan jag flyttade ner hit år 2006 vet jag inte. Jag hoppas nu att det är den absolut sista gången jag sorterar, kastar, åker till Erikshjälpen, lägger i banankartonger, suckar och förbannar alla saker som man har (i onödan).

Tog en kopp kaffe förut och lyssnade på Oprah Winfrey. Hon pratade om "lycka". Att man inte blir lyckligare av "saker" utan av "upplevelser"....Hm...Ja ..kanske är så. Enligt någon "expert" som satt med henne och diskuterade sa, att "en sak" som man köper varar "lyckan" i ca högst 9 månader...Allt nytt varar tydligen runt 9 månaders lyckorus. Ja , kanske stämmer. Ska fundera på detta nästa gång något nytt kommer innanför dessa dörrar.

Jag är doc väldigt glad över armbandet jag fick av sambon, jag är glad över "upplevelsen" att vi sov på hotell, kollade Carolas show på Tyrol, att vi fikade på Vetekatten i Stockholm, att vi åt sushi och njöt. Det ger långvariga minnen som jag mår bra av.

Är också väldigt lycklig över den kamera jag fick av mina barn när jag fyllde 50 år ! Jag tar nog kort varje dag! Finns så mycket att föreviga!. Min äldsta son undrade vad jag tyckte vad roligast att fotografera? Jag tror naturbilder helt klart! Se blomman ovan som jag tog kort på nyss! Är den inte vacker? Det är väl en upplevelse att se denna fina blomma denna vackra höstdag?! Det är lycka och en upplevelse som ger en långvarigt lyckorus!!


Så long!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar