fredag 18 november 2011

Fredagen den 18 november 2011

Så var det då fredag igen...! Tycker veckorna rusar fram med raketfart! Tydligen är jag inte sysslolös eftersom jag inte sitter och rullar tummarna och tycker tiden går långsamt. Nej tiden rullar på för oss alla. Vare sig man vill det eller ej.

Drabbas vi av någonting som vi inte är beredda på så rullar givetvis livet på även då. Även om vi själva nog skulle tycka att världen måste väl tycka att det är självklart att stanna upp för detta. Men så är det ju inte. I lycka och i sorg så går livet vidare. År ut och år in.

Var nere hos min mor för någon dag sedan och hon pratade då om oron för massförstörelsevapen. Hm...ja...vad säger man? Visst finns det mycket att oroa sig över men man kan inte ta in allt negativt och börja fundera på att jordens undergång är nära. Nej, leva i nuet (detta tjat) är väl det enda rätta. Gilla läget och se allt det fina som finns. Njuta av vardag som fest. Njuta av grådis som av sol. Njuta av måndag som av fredag. Ja, av allt runt omkring.

Sedan kan ju ekorrhjulet som många fastnar i rulla på lite väl fort emellanåt. Dra då i handbromsen! Känn efter och ta en funderare på vad som är bra för just dig! Hur mår just du bra? Vad vill du? Vad känner du?

För många rullar allt bara fortare och fortare och man hinner inte känna att man egentligen behöver dra ner på takten.
Har en väninna som brukar skriva sms eller ringa till mig emellanåt . När hon skriver att "Nu har jag dragit i handbromsen"! Då vet jag att hon har lyssnat på sin kropp. Det är ju bara du själv som är viktigast i livet för dig själv! Givetvis om man har barn sätter man dem först men gör man det jämt och inte stoppar även där så mår man ju dåligt och det mår inte heller ens barn bra av. Att lyssna på sig själv och känna vad som är bra är nog så viktigt! Det mår alla bra av i slutändan.

Ha det gott och bry er om er själva i helgen!
Njut av livet och av dagen!

Sååå long!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar