lördag 19 november 2011




LÖRDAG DEN DEN 19 NOVEMBER


Då var vi igång med renoveringen av köket. River tapeter för kung och fosterland. Kaklet är uppsatt och fläktröret.


Men...detta ständiga "men"....När man börjar i ett hörn så ser man ju att det behöver åtgärdas något i ett annat hörn...som tapeten tex. Nu "råkade " jag riva lite för mycket där det skulle sitta kakel och vips så blev det ännu mera jobb att göra. För visst måste det bli finare med nya tapeter också till kaklet och golvet?? Ja jag hoppas innerligt att det är värt allt slit för slit är det. Och PENGAR kostar det!! Och visst vore det kul med ett nytt köksbord nu när det såsmåningom blir så fint...och gardinerna...inte kan de gamla komma upp igen...eller blommorna i fönstret? Inte matchar de den övriga fräscha inredningen? Hm....sluta nu...ja jag skämtar lite bara. Men visst stämmer det lite iallafall?


Läste för övrigt att när det gäller kök så finns det olika kök att välja bland. Du kan renovera i klassisk stil...romantisk stil...i en nordisk stil...en stram stil..... Vet inte vad våran stil heter...tror den heter personlig stil. Huvudsaken är att vi blir nöjda.

För det går annars väldigt fort att skaffa sig osämja inom husets väggar när det gäller val av allt. Ta tapeter t ex.... det finns ju mängder och åter mängder att välja bland. Fast denna gång gjorde jag det lätt för mig. Jag gick in i butiken...gick direkt till budget-korgen...gick därifrån (insåg att det skulle till ett mirakel för att hitta något i den korgen) ...gick vidare och direkt till en tapet som såg okej ut. Magkänslan sa: Ta mig...! Och det gjorde jag. Får se hur den blir när den kommer upp på väggen.


Sedan kakel....var nog lika dant där...tog något som jag (sambon Anders överlät valet till mig) tyckte såg okej ut. Idag skulle vi ner och välja fog till kaklet...hm...även där fanns inte 1 färg!! Det fanns kanske 15 olika kulörer....samt en uppsjö av leverantörer till olika fog....ja ve och fasa...skulle detta nu bli våran kollaps denna lördag. Jag hade efter en stund (kan ha varit en halvtimme) så stod valet mellan två färger...då sa expediten att den ena hade de inte hemma så det fick bli den de hade hemma. Så nu ska vi väl vara klara med diverse saker som tillkommit sedan jag kläckte idén till att göra om köket...eller en "liten uppfräschning som jag då kallade det).... Så från tanke till handling har det tagit ett x antal månader och sedan att ha bestämt allt så verkar det som vi ändå kommer att ro iland detta.


Nu ska jag sluta tänka och ge mig av mot köket igen för att fundera på om jag ska ha en röd julstjärna eller en vit...eller en.....


Så lång!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar