söndag 20 november 2011

Söndagen den 20 november 2011
Satte upp dessa strutar i fönstret inför kommande advent igår. Anders fick två av dessa på sin fars dag av sin äldsta son. Fina tycker jag men jag lyckades inte få ihop dem. Anders fixade att skruva dit struten på två sekunder. Men han är ju van att skruva. Hur som helst blev de fina i stora rummet.

Vi ska fortsätta idag med köket. Känns nog lite motigt just nu. För oss båda. Är som sagt mer än man tror...eller vad jag trodde! Ska ta mig en ordentlig funderare innan nästa gång någon idé kommer upp i huvudet. Kanske bara ska låta den passera igenom...och sedan sätta mig och sticka istället. Tror det!

Fattar inte varifrån man fick sin energi när man var ung??!! Nu låter jag ju som om jag vore 98 år men känns så ibland. Kanske känns lite som att det inte tjänar någonting till att fixa i ordning. Känns lite som om det vore "för sent"...ja konstig känsla. Men borde ju istället kännas roligt! Att det är någonting som "vi" ...framförallt Anders och jag ska ha nytta av och trivas i. Men ...så känns det inte just nu. Nej mera som ....varför i helve...gör vi nu detta???!! Vad var det som gjorde att jag överhuvudtaget kunde tänka mig detta en gång till???? Renovering alltså. Ja ...säg det...finns någonting som heter minne och det är väl det som sviker...Jag mindes inte hur jobbigt det är att göra om. Men jag minns samtidigt glädjen och hur man såg fram emot detta...hur jag drömde om när det skulle vara klart med glädje...Hm...Nej nu får jag ta mig i kragen och trots mina 50 år så ska väl glädjen infinna sig och känslan av att det var rätt att göra detta en gång till i livet.

Man lär så länge man lever! Sån´t är livet...
http://www.youtube.com/watch?v=A9eAKcE0Mnc
Så long!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar