måndag 21 november 2011

MÅNDAGEN DEN 21 NOVEMBER 2011
Så var denna helg till historien. En helg som har gått i renovering och "slitets tecken". Anders har verkligen slitit med köket men det har gett fint resultat. Tapeterna är uppe och kaklet. Blir så fint så fint. Kändes annars lite motigt mentalt att stiga upp i lördags och se all förödelse som blir. Nu ser det visserligen ut som en byggarbetsplats överallt här hemma tycker jag men ska snart sätta igång med att städa lite. Förmodar att slipdammet har lagt sig som en hinna lite var stans.

Vädret idag bjuder på en ganska klar morgon. Tror inte solen varit framme på hela helgen. Annars tillhör jag ju inte de som tänker på vädret. Jag kan höra från vänner som klagar över att de inte sett solen på si och så många dagar men jag har inte ens tänkt på det. Men skiner solen och det är vår på gång så visst blir man lite piggare. Annars tror jag att det är viktigt att ge sig ut en stund varje dag när ljuset (det lilla ljus vi nu har) är framme.

Nej, nu ska jag sätta igång och lite sakta och metodiskt gå fram med dammsugare och mopp. Skogen får vänta tills senare under dagen.

So long!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar