tisdag 22 november 2011

TISDAGEN DEN 22 NOVEMBER 2011
Då har jag gjort det igen...glömde vattengymnastiken igår ! Kom dessvärre inte på det förrän på kvällen. Ja, denna gång skyller jag på rörigt hemma. Jag dammsög, torkade golven, tvättade, skurade toaletterna och gick ner till mamma mitt på dagen så det bara glömdes bort.

Kötet blir fint. Det går framåt med stormsteg. Fast igår var det arga toner från min stackars sambo som slet med kakelfog som rasa ...kladdade...inte fastnade...m m. Då var han inte glad! Hörde flera gånger att "aldrig mera" och jag fick dåligt samvete över detta "infall" som jag ibland känner att det var med uppfräschningen av köket. Men intalar mig hela tiden att det var nödvändigt.

I samma stund som han står där och "fogar" och sliter och svär ...ringde telefonen och han blev tillfrågad om JULEN!!!?? Denna jävl...jul...förbannade helvetes jul hör jag!!!! Japp....stackars han. Jag hoppas att det löser sig med denna ångest jul som egentligen är några timmars närvaro av släkt för de flesta. Mycket slit innan med mat, paketinköp, städning, bakning m m. För att sedan ta slut lika fort som den kom.

Varför inte istället njuta av hela december som en enda härlig månad då man tänder ljus. Dricker lite glögg. Kurar ner sig i soffan. Bestämmer med barn, släkt och vänner att alla måste dra ner. Eller åtminstone gör det till en vana att göra det själv!
Jag har sagt till mina barn att en julklapp var är ett strängt krav från min sida. Barnbarnet kanske kan få tre men inte en enda till! Skulle ju givetvis kunna ge hela världen till mina barn, barnbarn och till de man tycker om men när pengar är ett okänt begrepp och dessutom blir ingen lyckligare av saker. Bättre ge kärlek och sin egen närvaro till de sina.

Ha en bra dag! Njut av grådis och tänd ljus och njut av att det snart är advent!
Såååååååå long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar