måndag 7 november 2011









Måndagen den 7 november 2011


Då håller jag på att slita mitt hår och försöker sticka denna lilla "Gnom". Har i nuläget en arm kvar. Och skägget!! Just skägget har jag nog repat upp ett xxxxx antal gånger! Ska även berätta att innan jag fick till kroppen på den lilla jäv....Gnomen så var garnet nästan uppnött av alla upprepningar!! Men nu verkar det som jag har fattat hur den ska stickas. Det var en engelsk beskrivning som var översatt till Svenska och kan vara så att det blir lite svårtolkat då eller så är det så att just jag inte kunde fatta just denna beskrivning med en gång.


Jag återkommer med bild när (om den nu blir klar) den är färdig.

I helgen har jag varit i Stockholm och besökt dottern, Jens och lilla barnbarnet. De hade fått det jättefint i sin nya lägenhet. Lilla gumman fick sin Pippi Långstrumpsdocka som jag stickat till henne och hon blev jätteglad. Hon t o m tackade mig genom att " ta i hand" och utropa "Åååå tack mormor" ! Det värmer ett mormors-hjärta !!


Nu börjar det bli kväll och jag ska ta mig en funderare på om kvällspromenaden ska bli av eller om jag ska sätta mig och sticka på den lilla Gnomen. Kanske hinner både ock. För snart nalkas ju julen kära vänner! Och tomtejäv....ska fram igen...


Sååå long :)
http://www.youtube.com/watch?v=hdL2NJWjT0k&feature=related


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar