onsdag 10 augusti 2011

10 AUGUSTI 2011
Säg vad som är mera härligt än att gå i skogen? För mej är det en av det viktigaste sakerna i mitt liv just nu. Att ha närheten till skog och mark. Känna vinden. Höra vinden. Se träden och höra fåglarna ( fågelsången har förvisso minskat i nuläget).
Försöker att hitta kantareller men det tycks inte vara det lättaste. De kanske känner av att jag bott i Stockholm i över 30 år. Den kanske tänker att " Här har vi en nyinflyttad som tror hon kan hitta oss"....Så är det givetvis inte, men ibland undrar jag när jag kommer hem med en tom korg och med trötta ben...våt hund...myggbiten...då funderar jag var jag ska leta för att hitta svamp.
De flesta som hittar svamp säger alltid till mig lite hurtigt -"Det finns ju kantareller överallt nu"!! Hm...visst säkert...men var är då "överallt"?? Inte där jag går tydligen. Får väl inte ge upp än...men har ju bott här i över 5 år nu och svamplyckan har då lyst med sin frånvaro.
Däremot har min sinnesro fått vad den behöver av skog och mark och det tackar jag för. Man kan inte få allt. Man får vara nöjd med det :'
So long


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar