lördag 27 augusti 2011







29 augusti 2011
Måndag



Nu har min lilla "Majsa" åkt tillbaka till storstaden. Hade gärna haft henne kvar ett tag till.

Helgen har annars gått så fort så fort.


Dopet i lördags när Lindas kompis son döptes var fint men prästen var förvirrad. Det var två barn som döptes och de fick andra namn av prästen. Det var en pensionerad präst som hade fått hoppa in för de ordinarie hade semester tror jag.


Men det blev ju ett minne iallafall att lilla Theo Jerry fick heta "Terry" istället.


Nu kom jag hem efter en tur till lite affärer, bank och diverse ärenden. Jag provade en tröja och i omklädningsrummet intill mej stod en otålig man och väntade på sin fru. Frun provade och provade och var inte nöjd. Hon klagade över att klädesplagget satt åt. Hennes man höll med henne och påminde henne om att hon minsann hade två tre plagg hemma som hon gott kunde ha på sej istället. Hon suckade och påtalar igen om att plagget satt illa och att "hon skulle ju inte visa sej ute och att hon skulle väl alltid stanna hemma som vanligt". Han höll med!! Jag var påväg att slå något hårt i skallen på den sura gubben hon hade. Hon hade ingen självkänsla alls lät det som.


Hon var likvärdig med katten ungefär. Kanske katten t o m stod högre i kurs. Vem vet...(de kanske nu inte hade katt) ... men jag tyckte så synd om henne. Hon såg ut att vara runt 60 - 70 årsåldern och man tycker att han istället kunde ha föreslagit en större storlek men ändå sagt till henne att hon var fin. Suck, säger jag bara vilka nötter till människor det finns. Vi ska väl försöka stärka varandras självkänsla istället.


På jobbet jag är just nu var det en liten tjej i 9 - 10 års åldern som suckade över att hon kastade sämst när de spelade brännboll. Jag sa till henne att vi är alla olika och gör så gott vi kan samt att huvudsaken var att ha roligt!!! Det är så lätt att vi lär oss att vi är dåliga och att andra är bättre. Vi måste lära oss att vi är alla olika och olika bra på olika saker. Jag älskar tex att sticka men det kommer ju alltid finnas de som är bättre eller sämre. Vi är alla olika men så viktiga! Och det vi gör ska vi vara nöjda med!


Så long!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar