fredag 21 oktober 2011


Fredagen den 21 oktober 2011

Fredag! Veckans bästa dag eller hur? Det är då man äter fredagsmys med familjen och kurar i soffan. Tänder brasan (om man har någon) och njuter av ljudet av vedträdens sprak och glöden som flyger runt. ( Finns dvd film med brasa...det har jag).Det är då man varvar ner. Tar ett glas vin eller två (eller tre) och bara "är". Man liksom laddar för den kommande veckans alla vedemödor och får kraft och inspiration. Om min yngsta son nu läser min inledning så skulle hans kommentar vara "chilla morsan...chilla!!" Det är kanske det man gör som ung "chillar". Alltså översatt till det språk vi är vana vid så skulle det väl ungefär bli "ta det lugnt".

Denna fredagkväll får jag iallafall besök av äldsta sonen och hans Mikaela. De ska stanna hela helgen. Jag hoppas innerligt att de kör lugnt nu när halkan har kommit.

Nu ska jag iallafall börja med att bädda sängen sedan ta en djupdykning i (tomt) kylskåp. Ska städa det rent och fräscht.
Sedan gott folk ska jag inte göra någonting mer än "bara vara" i helgen. Om "bara vara" räknas till att man måste handla, laga mat, diska och plocka undan, ner och se till mamma, dammsuga samt alla andra "måsten". Det kanske det som är att "chilla". Vem vet, ha det gott i helgen och njut av dagen!

Såååååååå lång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar