torsdag 20 oktober 2011




Torsdagen den 20 oktober 2011


God morgon! Det är kolsvart ute när jag stiger upp numera. Känns att det är en lång höst och vinter som väntar oss. Fast mörkret kan nog vara rätt mysigt med mycket tända ljus och då känns det rätt okej att kura ihop sig inne. Och mörkret behöver ju inte vara likhetstecken med att vistas inne.


Jag ska ha som mål att klara av att gå min "hund-runda" inom en snar framtid. Just nu är "hund-rundan" alldelse för kort. Mitt ben tycker ju inte det men mitt huvud vill mera.


Nu börjar ju också badsäsongen!! Hm...tänker ni väl?? Är tanten nu snurrig?? Är det så att hon vill vinterbada?? Nej då det kommer inte att hända, men badsäsongen menar jag i simhallen. Det krävs lite lite till så är mitt ben redo att åka dit. På måndag ska jag ju träna i bassäng på sjukhuset och det ser jag verkligen fram emot! Sedan kan man ju åka på Spa...det är nog rätt mysigt under mörkare årstiderna. Men...detta "men"...får väl spara lite pengar innan finns den möjligheten igen. Det får bli ett " budget-spa här hemma. En hel avocado...En mosar man in som en ansiktsmask i ansiktet ...den andra får slinka ner som mager spa-kost! Sedan in i duschen och du känner dig pigg och nyttig och inte alls dyrt!!

Nu ska jag ut och botanisera bland mina blommor...om det nu finns några kvar vid liv. De flesta har nu gått i ide. De har kurat ihop sig och ska nu sova gott under den långa mörka tiden som nu väntar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar