fredag 28 oktober 2011








Fredagen den 28 oktober 2011


Skulle ha åkt till Stockholm men eftersom jag hostar och inte sover ...nu pga hostan så blir det att stanna hemma. Hoppas att de klarar sig utan mig och att lilla barnbarnet inte längtar ihjäl sig efter sin mormor. Jag längtar nästan ihäl mig här nere i Småland efter henne emellanåt.


Som mina väninnor brukar säga (de som har barnbarn långt bort) det borde vara förbjudet att ha barn och barnbarn längre bort än ca 10 mil! Men får som sagt vara glad över att de inte bor i Australien eller något sånt.


Kollade nyss mina orkidéer och det kommer mängder med små nya fina knoppar på dem. Roligt! Undrar hur länge det dröjer innan de blommar? Spännande. De har stått ute undangömda i uterummet hela sommaren och de har säkert trivts i tropisk hetta som det kan bli där inne.


Nu ska jag försöka bädda sängen och sedan ta det lugnt resten av dagen. Får bli ett glas till kvällen med KanJang eller någon annan häxbrygd.


Ha en bra helg!
Så long!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar