torsdag 27 oktober 2011





Torsdagen den 27 oktober 2011



Jakten på lilla tomten på bilden kanske nu håller på att lösas. Jag som har letat och letat på nätet efter denna beskrivning. De som har bloggar och bilder på denna lilla tomte har endast sålt dem färdiga men jag vill ju sticka den själv.



Så fick jag då ett mail från min kära vän i Uppsala. Hon hade adressen till en kvinna som hade beskrivningar på denna lilla rackare. Lycka!!! Nu har vi mailat till varandra ett x antal gånger och efter mycket klokt övervägande kommit fram till en färg som jag blev nöjd med och som hon hade. Jag hade givetvis velat haft en helvit men den blir nog bra i de färger som hon nu kommer att skicka till mig. Jag återkommer med resultatet längre fram. Innan jag påbörjar denna stickning har jag dotterns halstub (ngn slags halsduk), sockar, mössa till Pippi-dockan, en Åremössa, en docktröja och nog ett x antal sockor till som jag måste vara färdig med. Har funderingar på att börja med mormorsrutor också för att få till en dockfilt till mitt lilla gullebarn. Mormors gull. Kärt barn har många namn.


Nu ska jag se till att lite stryktvätt blir struken och ett lass tvätt blir hängt, bädda, gå ut med Diezel...träna cykling (inomhus på träningscykeln ni kan vara lugna!!)


Ha en fin torsdag !!


Så long!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar