onsdag 26 oktober 2011



Onsdagen den 26 oktober 2011

Har träffat min 86-åriga pappa idag och hans sambo Ella-Karin. Mycket trevligt. Han är pigg min pappa trots sin höga ålder. Han hör bra, ser bra, går bra och är helt klar i sitt huvud. Tänk om jag får vara lika pigg som han om jag blir så gammal. Är väl bara att drömma. Jag är ju i sämre kondition än vad han är. Visserligen är ju mitt ben skadat men känner mig banne mig äldre än han. Inte bra. Får bli lite häxbrygd från någon hälsokostaffär så jag piggnar till. Måste bli mera drag i tant för sjutton gubbar!! Får ju inte sitta och mögla inte! Nix! Ska bättra mig!!

Ser ni tomten ?? Jag har inte gjort denna men har blivit kär!! I just den modellen. Jag letar med ljus och lykta efter en beskrivning så jag kan sätta händerna i strumpstickorna och sticka denna "gnom" som den tydligen hette. Betyder "liten människa" enligt yngsta sonen. Kanske en data-tomte eftersom han visste vad det betydde. Hur som helst hoppas jag hitta beskrivningen på den någonstans så jag kan sticka den till jul. Vore roligt!


Nu kära vänner ska jag sätta mig en stund och sticka på dotterns "hals-tub". Heter så nuförtiden. Inte halsduk..nej..TUB! Ha en trevlig eftermiddag och ta väl hand om er!!


Soooooo long!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar