måndag 17 oktober 2011



Måndag den 17 oktober 2011
Ja så var det då måndagmorgon...Kan väl inte påstå att helgen varit kanon för min del. Varit trött och ur form. Får hoppas att jag piggnar till och kommer igen. Något vidare "drag" är det inte i tant just nu.

Är dock nöjd med den röjning vi gjorde igår i garage och groventré. Känns som en ny groventré faktiskt. Lite tomtar kvar som ligger och väntar på "nya ägare" sedan är allt iordning.
Är rätt "nöjd" att jag kunde kasta så mycket och göra mej av med gamla saker som jag inte har någon nytta av.

Vad händer idag då? Ja, träna lite cykling inne för att få knät att bli bättre. Rehabilitera sonen som är hemma och hostar. Åka och fixa batterier till mors ringklocka så hon hör när jag kommer. Handla lite kanske. Det blir "lite" eftersom kassan är skral. Ännu ett skäl till min "ur form" att det saknas dessa pengar till allt. Eller till sådant som man tycker att man behöver. Jag behöver skor, sonen behöver ett nytt skrivbord (han klarar sig med det han har...men vore roligt ge honom ett nytt som är helt)...som tur är klagar han inte utan han finner sig situationen. Att han inte får csn-bidraget. Jag måste ha det till annat. Han behöver gymnastikkläder m m men han finner sig i att ha mysbrallor på gympan. Tur man har en snäll son.
Saknar ett jobb som gav mig lön så att jag kunde känna att jag inte hade ångest varje månad för att få det att gå ihop. Blir deppig över att känna att vid 50 års-ålder finns inga pengar. Det är väl då man ska ha en buffert. Men är man skild och dessutom kvinna OCH utan jobb då är det kört! Då finns inga buffertar att ta till för sådant som kan sätta lite guld på tillvaron.
Får börja snåla ännu mera. Jag sa upp min älskade trädgårdstidning förra veckan. Jag klarar mej utan den. Är nöjd med de jag har. Och skor? Nja...får ha de jag har får vara nöjd med de jag har. Och skrivbordet till sonen...han klagar inte och är rätt nöjd så det får duga ett par år till. Och maten? Ja det blir köttfärs från "billiga lådan" på ICA idag.

Men bara att ta nya tag och hoppas på att drömmen om ett jobb någongång kommer. Tills dess blir det att vara "nöjd". Får kämpa att bli bra i mitt ben till att börja med. Tryck på länken nedan och lyssna ;)

Så long!! http://www.youtube.com/watch?v=PbA1mzPBmXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar