tisdag 18 oktober 2011







Tisdagen den 18 oktober 2011


Hm...god morgon alla! Trött ...trött...tröttare...tröttast. Ont ..ond..ondare..ondast...Ja säg det? Har satt igång kaffebryggaren nu iallafall och ska läsa Vimmerby tidningen i lugn och ro ...eller tillsammans med ett jävl....oljud från kyl/frys som ibland sätter igång med ett genomträngande ljud som får vem som helst att bli både trött och arg. Ett tinitus-ljud..ett högfrekvent ljud som skär i huvudet och som jag och alla som kommer hit hör och påpekar för mig. Jo..tack jag vet! Brukar jag säga. Men då återkommer jag än en gång till ordet EKONOMI!! Detta hemska ord som får mig ur balans. ARBETSLÖSHET är ett annat hemskt ord som även det får mig att bli både ledsen, arg och irriterad. Så ljudet från kyl/frys får fortsätta tills nästa kommer att flytta in här. Som tur är finns ju relativt billiga öronproppar! Dessutom i olika färger! Kanske för att pigga upp i en oljudsmiljö.


På torsdag ska jag gå på möte på arbetsförmedlingen. Ett möte om FAS 3!!! På alla de möten som jag har varit på så är det inga glada miner bland människor som man ser där. Det är tunga steg och högljudda suckar för man vet ju att det ALDRIG finns något vettigt som kommer ur arbetsförmedlarnas munnar. (Tror det blir ett par gröna öronproppar på torsdag) När det gäller fas 3 finns ju ingenting som är positivt mer än förnedring! Och ännu mindre i plånboken. Men så är läget så inte mycket man kan göra något åt mer än hoppas på att ett under sker och man får ett jobb när benet är lite bättre. Tills dess får man stå ut och vara nöjd med både "oljud " från kyl/frys och med FAS 3.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar