onsdag 9 november 2011



Onsdagen den 9 november 2011
Igår hade jag symöte här hos mig och det åts, stickades, pratades och dracks kaffe!
Jag är klar med min lilla Gnom-tomte! Jag har börjat på Gnom nummer 2 nu. Den var knepig att sticka men rolig! Lite hjärngympa!

Läste i en tidning att det är nyttigt att läsa för hjärnan! Lika så att göra korsord och suduko. Jag behöver nog börja läsa MYCKET...glömde nämligen min läkartid igår. Får väl en ny men får väl också betala för ett utebliviet besök hos doktorn.
Glömska kan ju bero på okoncentration. Men kan också bero på för lite sömn. Sömnen tänker jag inte skriva om idag den tar jag vid annat tillfälle. Den är ju som den är i nuläget.

Jag läste att har man svårt att koncentrera sig på texten i en bok så har man mycket runt omkring sig. All det måste man först ta itu med stod det. Innan man kan börja koncentrera sig. Låter ju lätt och bra! Ska jag genast göra...

Nej om jag nu skulle ta mig ner till Arbetsförmedlingen för att se vad de har att erbjuda i fas 3 som jag nu är i . Det ska ju som sagt vara en syssla som "inte finns" och som inte tar jobben från någon annan...Hm...vad kan det vara tro?? Jag har ju frågad om jag kunde vara på Fritids men då går ju Kommunal in och hejdar eftersom det då är tal om att jag tar jobb från någon annan som skulle kunna göra det. Ja detta virr varr av regler och byråkrati. Man blir rätt trött och definitivt GLÖMSK av att ha detta i tankarna ständigt.

Sooooooo long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar